We zijn er... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hanneke - WaarBenJij.nu We zijn er... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hanneke - WaarBenJij.nu

We zijn er...

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

01 Mei 2019 | Canada, Vancouver

We zijn er en de reis was lang maar wel te doen. Natuurlijk vertrokken we al om 07.00 uur en zo begon de dag op tijd. Slechts 30 kilometer file op deze meivakantie dag maar net op de A 12 een aanrijding met oponthoud. Gelukkig viel het mee er waren we om 08.50 uur op Schiphol. Bob die ook een week vakantie heeft bracht ons weg. Inchecken verliep vlot behalve de bagage band die liep niet. Niet ons probleem. (Bagage is gelukkig wel aangekomen).Anders zaten we mooi zonder kleren. Lekker weer bij aankomst in Vancouver 16 graden om 18.00 uur plaatselijke tijd. Het is hier 9 uur vroeger dus wij hebben de knollen wel een beetje op . Wedstrijd was inmiddels afgelopen maar dat moest na de landing als eerste worden bekeken. Gelijk online dus ( we lijken wel pupers). Pfffff 0-1 gebleven . Bij de return in Amsterdam moeten we denk ik een stream zoeken anders .......Nee hoor valt mee dan maar via livescore maar dat is helaas zonder beeld. O ja bij overstappen op Toronto moet je langs de border security. In het vliegtuig schrijf je al op een formulier wie je bent en wat je in Canada gaat doen. Gewapend met paspoort en papieren in de hand werden we geroepen. Next.. en ja hoor bingo. We kwamen aan loket 1 een halve meter boven je in een hokje zit een medewerker van de security. Ik dacht eerst dat het een man was maar he bleek een she. Uiterst onaangenaam typ, vast bijna einde dienst. Eerst scheurde ze een gedeelte van het formulier af (hadden wij zelf moeten doen denk ik) een smeet dat naar ons toe. Dat viel op de grond ze zei ik wilde het aangeven met een stalen gezicht. Vervolgens vroeg ze wat we in Canada kwamen doen. Het antwoord vacation bleek onvoldoende. I ask you again what are you going to do here,and in more than one word. Hierbij keek ze ontzettend kwaad. In wat meer woorden gezegd dat we gingen rondreizen. Toen wilde ze nog weten wat we in Hollandse deden. Toen Kees zei mijn wife works for the police geloofde ze er volgens mij niks van. Ze zei : what policework. Bij het woord Vice keek ze heel vies maar liet ons met stempel het land in. We zijn in Canada !!

• 01 Mei 2019 - 13:18

Marianne:

Nou gezellige mensen daar in Canada. Maar goed. Fijn dat jullie heel zijn aangekomen. Enjoy your trip.

• 01 Mei 2019 - 13:50

Els:

Ik had niet in de gaten dat ik naar de volgende pagina moest

• 01 Mei 2019 - 13:52

Els:

Wat een warme ontvangst!!!
    Gelukkig zien de hamburgers er goed uit!

• 01 Mei 2019 - 13:52

Els:

Canada, here they come!!!

• 02 Mei 2019 - 06:55

Mo:

Oh lekker vriendelijk...... maar jullie gaan zeker nog vriendelijk mensen ontmoeten!
    Have fun!