Inmiddels in Ucluelet - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hanneke - WaarBenJij.nu Inmiddels in Ucluelet - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hanneke - WaarBenJij.nu

Inmiddels in Ucluelet

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

04 Mei 2019 | Canada, Vancouver

Hier is het zaterdag 4 mei 2019. Het is 18.05 uur. Vanavond dodenherdenking maar dat hebben jullie natuurlijk al lang gehad. De meesten van jullie liggen natuurlijk lekker te knorren maar morgenochtend als wij in bed jullie kunnen jullie lezen wat we hebben beleefd. Ik begin op donderdag 2 mei. Die dag haalden we de camper op. De dag ervoor hadden we een jetlag en hebben we Vancouver te voet verkend. We hebben die dag 18 kilometer gewandeld en Kees sliep al voor hij in bed lag in de stoel. De volgende dag werden we dus opgehaald door iemand van de camper verhuur compagnie . Opa was mooi op tijd en zo ongeveer na 2,5 uur reden we weg dat was na uitbereid de papieren te hebben ingevuld en een demonstratie van de camper en hoe alles werkt. En er is wat uit te leggen. De camper is ongeveer 9 (ja negen ) meter lang. Hij kan aan twee kanten naog worden uitgeschoven, aan de achterzijde voor het bed en aan de zijkant voor de breedte van de slaapkamer en de woonkamer. Verder uitleg over stroom water sanidump en nog veel meer. Bleek wel dat de tank nagenoeg leeg was. Moesten we dus direct met dat bakbeest tanken. Beetje onduidelijk hoe en en welke brandstof maar dan zijn we oap weg. Het is dan ongeveer 14.00 uur. Kees rijdt en dat gaat best goed. Gelukkig rijden we hier rechts en niet zoals in Australie links pffff. We hebben bedacht naar de ferry te rijden en dan naar Victoria over te steken. De ferry vaart ieder uur vanaf Tsawwassen naar Horseshoebay. Nog wel ff een dingetje met z'on gevaarte maar het lukt allemaal. Dan zitten we op de ferry. Hebben we toch de verkeerde boot. Van Tsawassen vaart de ferry namelijk naar verschillende plaatsen. Anyway we konden er toch niet meer af. We wilden in Victoria op whalewatching maar dat bleek ook in Nanaimo te kunnen en zo kwam het toch nog goed. In Nanaimo boodschappen gedaan ( misschien ff wat overuren uit betalen) het is hier stervensduur. Gelukkig vonden we nog een paar flessen wijn die in de reclame waren ha ha ha. Nu even een overnachtingsplek zoeken. Gelukt we gaan naar Mountainaire. Party hooked up, zoek dat maar ff op. Ik zet dit ff online de verbinding valt soms weg.

• 05 Mei 2019 - 05:31

Els:

Jullie zijn echt een avontuur aangegaan, aan het pionieren. Wel spannend!
    Hebben jullie whales gespot?