Onderweg naar Banff - Reisverslag uit Salmon Arm, Canada van Hanneke - WaarBenJij.nu Onderweg naar Banff - Reisverslag uit Salmon Arm, Canada van Hanneke - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Banff

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 Mei 2019 | Canada, Salmon Arm

Een beetje achterstallig blog onderhoud dus ik probeer heel snel te typen. Sinds afgelopen maandagmorgen zijn we voornamelijk en on the road en out of wifi. Sinds gisteren staan we op een camping genaamd Pierre's campground o nee het was wel iets met Pierre maar het was aan Campgroundroad, lekker origineel. Net zoals de naam Pierre, het is namelijk een Duitser die hier al 10 jaar deze camping heeft. Het ligt nagenoeg aan hwy 1 en in het stadje Salmon Arm. De campground ligt aan het een groot lake. Vanuit ons bed hebben we lakesight en dat is prachtig. Ook als we buiten zitten aan de picknicktafel kijken we op een schitterend groot Lake Salmon Arm lake een aftakking van Shuswaplake, met bergen op de achtergrond en dat allemaal op 30 meter van de camper. Vlak achter de camping loopt wel een spoorlijn, goederentreinen van soms wel 152 wagons er komt geen eind aan. Ze rijden heel onregelmatig en we hebben er prima om geslapen. Vandaag hebben we vanaf de camping een hike gemaakt naar een waterval in de buurt. Volgens internet op 4 kilometer van de camping en 4 terug natuurlijk.het was een supermooie route gedeeltelijk langs een harde (stille en brede) weg en gedeeltelijk een stuk avontuurlijker door bospaadje en dat was behoorlijk bult op ( en later weer af). Het was een prachtige dag vanmiddag 27 graden in de zon en ook tijdens de wandelijk al lekker hot. Met de stevige wandelstappers aan een hele mooie klim. Terwijl wij even uit zaten te puffen en een sinaasappel zaten te eten zag ineens op een meter afstand een squirel naast Kees zitten. Die zat lekker op een nootje te knabbelen. Met de telefoon een foto gemaakt. Als internet sterk genoeg is zal ik hem straks uploaden. Bij thuiskomst bleek de stappenteller 13,34 kilometer te hebben geregistreerd. Paar keer verkeerd gelopen ha ha....Nu eerst even terug naar maandag op tijd na ontbijt zo kwart over negen vertrokken vanuit Tofino. Op weg naar Duncan, the city of Totems. Je moet gewoon dezelfde weg terug dus weer via Nanaimo en dan naar beneden. Via Duncan naar de eindbestemming voor die dag Victoria. Alles bij elkaar kwamen daar tegen zes uur aan. Gelukkig hadden we gebeld en op de deur van de receptie die al was gesloten hing een plattegrondje van de camper en de ons toegewezen plaats, ging allemaal prima. RV/woonwagen volgens Bob, geparkeerd en een lekkere maaltijd klaar gemaakt. Rijst met groente en garnalen. Die zijn hier opvallend goedkoop terwijl alles behoorlijk aan de prijs is. Zak garnalen gepeld nog wel voorzien van staartje, 625 gram 8 dollar. Een prima maaltijd. Volgende dag dinsdag 7 mei per bus naar downtown Victoria. Bus stopte vlak bij de camping en een dagkaart was 5 dollar. Nacht bij geboekt en de camper lekker laten staan. In Victoria centrum dicht bij de cityhal was de brandweer nog druk aan het nablussen. Die maandag 6 mei was er een hotel afgebrand. Dat had ik op de radio gehoord en in sommige winkels was de kleding discount 40 en 50 procent , ivm rookschade en stank. Gauw een shirt met een klein vlekje gekocht bij GAP, om in te slapen, a 8.95 dollar= iets van 6 euro . 'S nachts is het best koud. Wat is Victoria mooi schoon en heel relaxt. Naar Fishermanswharf gewandeld en daar 5 otters. Gezien. Helaas waren ze behoorlijk snel en voor we de camera uit de tas hadden zaten ze af weer onder water. Ook vandaag prachtig weer iets van 24 graden. Lekker opmeen terrasje een drankje en om 20.30 uur weer bij de wagen. Op tijd naar bed. Morgen een reisdag voor de boeg. Eerst naar de ferry 45 kilometer ten noorden van Victoria, Swartzbay naar de overkant 1 uur en 35 uur varen en dan door richting Banff. Ferry van 09.00 uur gemist door file/ bleek achteraf ook vol. Gelukkig konden we met de ferry van 11.00 uur mee. Lekker op het dek in de zon schitterende tocht .Om 13.00 rijden vanaf Tsawwassen onder Vancouver naar Surrey Langley Hope Meritt Kamloop en doorgereden tot Salmon Arm op ongeveer 400 kilometer vanaf B anff. Morgen laatste rechte stukje, in Banff is het geen bikiniweer maar de winterjas hoeft ook niet aan 17 graden.

• 10 Mei 2019 - 03:21

Els:

Mooie foto's!
    En een mooie zonnebril Hanneke!

• 12 Mei 2019 - 10:02

Myrna:

Leuk die reisverslagen. Ik beleef mijn vakantie weer opnieuw. Wat is het daar prachtig he! En ja, je komt nog genoeg beren tegen onderweg.

• 12 Mei 2019 - 19:12

Marianne:

Zo wil ik ook wel wakker worden hoor. Meer dichtbij, lekker weer. Super. Ik wil ook!!!!!