Van Pierre's Point naar Banff - Reisverslag uit Banff, Verenigd Koninkrijk van Hanneke - WaarBenJij.nu Van Pierre's Point naar Banff - Reisverslag uit Banff, Verenigd Koninkrijk van Hanneke - WaarBenJij.nu

Van Pierre's Point naar Banff

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

13 Mei 2019 | Verenigd Koninkrijk, Banff

Schreef ik over achterstallig blogonderhoud afgelopen week? Nu lopen we nog verder achter. Vandaag maandag 13 mei 2019. We zitten in een soort eetcafe full of Canadian people. Mostly men with beard and cap. But it is happy hour dat dan weer wel. Gisteren zijn we hier aangekomen nu dus in Banff. Gisteren op de campsite a lot of deer and elk gezien. Zomaar tussen de campers door of ineens net achter de washroom. Banff lijkt qua uiterlijk veel op een Oostenrijks wintersportdorp. Er is ook een gondel maar dat kost 67 dollar pp. Iets van 42 euro. Dan maar liever de wandelschoenen aan en te voet de berg op. Zagen we gewoon op een trail langs de rivier in iemands achtertuin 6 Els o nee Elk. Vandaag ook ff de was gedaan bij een laundry moet ook gebeuren. Overal ontmoeten we leuke mensen zo kwamen we in gesprek met een stel uit Sydney Austalia. Zij waren bij hun zoon op bezoek die hier aan het werk is. ( Sounds familiair). Gisteren en eer gisteren hebben we op een Camping gestaan vlak bij lake Louise. Het was de enige camping in Banff Nationsl park open op dat moment. Op veel plaatsen lag nog sneeuw en het tent gedeelte was ook nog dicht. Voor ons geen probleem we hebben met onze RV alles bij de hand warm en koud stromend en electriciteit. Niet te wensen over. O ja behalve dat het weer in de buurt van die fuc......railway was. En daar wandelend over de campsite zagen we (dachten wij )een fox. Hijof zij liep rustig en rende later achter een konijn aan. Zagen we de volgende dag op de kaart bij het Visitors Centre dat het een Coyote was. Kunnen we die van het lijstje afstrepen......op naar Jasper tomorrow. We hebben al verschillende mensen gesproken die op weg naar toe beren op de weg hebben gezien. Normaal ben ik niet van beren op de weg, vaak buy te bang maar nu mogen ze komen.

• 14 Mei 2019 - 05:08

E:

Beter 6 Elken dan 6 Elsen!
    Wat een leuk verslag weer, wat maken jullie veel mee.
    Ben benieuwd naar de beren, vergeet je gedn foto's te maken?
    Have fun!!!

• 14 Mei 2019 - 06:48

Agaath:

Hey Hanneke en Kees,
    Wat leuk om jullie ervaringen te lezen! Toen ik er was zag alles er heel erg wit uit ;-)
    Maar nu onderweg naar mijn favoriete plaats in Canada, Jasper. Vergeet niet om te gaan eten bij Earl's in Jasper, 600 Patricia Street. (ook lekkere cocktails) Alles wat je niet op kunt kun je meevragen in een 'doggybag'. En ook langs Jasper loopt die railway.... Naar Magline Lake is ook een aanrader.
    Zag dat jullie al in Lake Louise geweest zijn, ook naar Moraine Lake geweest? Moet heel erg mooi zijn qua kleur, zelf niet gezien, alleen Lake Lousie bevroren gezien.
    Lees graag jullie volgende post. Have fun

• 15 Mei 2019 - 18:50

Marianne:

He Kees and Hanneke. Leuk om te readen wat jullie allemaal doen. En je vercanadeest helemaal zo te zien. Elke een elk gezien, fox, coyote. Super. Wij doen het wel met Lathumameer, koeien en zwaluwen. Af en toe een ooievaar. Ook leuk. Enjoy your stay nog een tijdje. De tijd vliegt.