De Icefields Parkway van Banff naar Jasper in ons - Reisverslag uit Grande Prairie, Canada van Hanneke - WaarBenJij.nu De Icefields Parkway van Banff naar Jasper in ons - Reisverslag uit Grande Prairie, Canada van Hanneke - WaarBenJij.nu

De Icefields Parkway van Banff naar Jasper in ons

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

16 Mei 2019 | Canada, Grande Prairie

Volgens velen is is weg van Banff naar Jasper of andersom een van de mooiste wegen ter wereld. Of ik het daar helemaal mee eens ben weet ik nog niet maar het was zeker een belevenis. Wij vertrokken dinsdagmorgen 14 mei 2019 uit Banff. Oja ik moet eerst nog even iets anders vertellen. Bij de camper zat een piepklein miniflesje afwasmiddel en hoe zuinig je ook bent( en ja ik ben een zuinige Hollandse op gebied van afwasmiddel) daar doe je geen drie weken mee. Kost in de Walmart 5,95 dollar(geen kattepis) das toch gauw 4 euro voor een literfles en daar doe je natuurlijk weer een jaar mee. Jullie zullen inmiddels wel denken waar gaat dit heen met het gelu...over dat afwasmiddel... nou zo kwam ik in contact met Ingrid. In het toilet gebouw op de campsite in Banff sprak ik haar. Ik vroeg haar iets over weet ik veel wat en ik hoorde aan haar uitspraak van het Engels dat zij ook Nederlands was. Zo raakten we aan de praat en kreeg ik van haar afwasmiddel . Ze vertelde dat ze uit Limburg kwam en samen met haar man ook in een camper rondreisde in Canada. Na nog wat tips uitgewisseld te hebben vertrok ik terug naar de camper om de afwas te doen. Dit was allemaal zondagavond. Ze gingen de volgende ochtend naar Lake Louise een wij bleven nog in Banff. We hadden Lake Louise al gezien. Wij vertrokken dus dinsdag en halverwege Jasper ligt de Glacier Adventure Skywalk, bij het Glacier Discovery Centre. De complete vakantie tot nu toe nog geen last een druppel regen gehad en ja een kwartier voordat we bij de brug waren begon het te regenen. Pas toen we weer in de bus zaten werd het droog. Daarna ook geen regen meer gehad tot nu toe. Er is daar een soort uitstekende brug/ balkon aan de wand gebouwd met uitzicht op de Gletsjers. De bodem is van glas en hij beweegt een beetje als je er op staat. Het is wel een geweldige ervaring. Er daar in in het Discovery Centre hoorde ik ineens iemand zeggen he jij bent toch van dat afwasmiddel. En ja dat was ik. Bleek dus Ingrid te zijn en zo maakten we ook kennis met Jacques haar man. Na een beetje gekletst te hebben en de Skywalk te hebben gemaakt zeiden we tegen elkaar waar gaan jullie overnachten.... Beiden wisten we het nog nog niet precies naar er zijn nog niet heel veel campsite's open. We dachten aan Wapiti we zeiden gedag en misschien tot op de camping. En ja hoor die avond zaten we gezellig bij elkaar op de camping en samen aan de wijn. Wij moesten wel helemaal terug lopen naar ons RV en die middag hadden we al drie beren gezien dus dat was nog wel een dingetje. Ik had ipv de berenspray die we niet hadden de deospay van Kees meegenomen. Later hoorden we van Jacques dat hij had gehoord dat sommige beren alleen bij het zien van de spray al wegliepen. Gelukkig daar geen beer gezien. De volgende dag samen de hike de valley of de five lakes gewandeld prachtige tocht zeker 9 kilometer maar door en voor iedereen goed te doen. Een geweldige mooie wandeling en heel gezellig. We bleken heel veel overeenkomsten te hebben, zelfde reizen gemaakt oa Kenia, en allebei 2 zonen en nog een en ander over de studietijden van allevier zonen maar daar zal ik verder niet over uitwijden. S middags ieder ons eigen weegs wij naar de Athabasca Falls en zij naar Jasper een borrel drinken met een nichtje die met de trein naar Vancouver onderweg was. S avond samen een drankje en vanaf dan ieder weer ons eigen pad verder. Wij upnorth en zij upwest. Was hartstikke gezellig. Nu zijn we in Grande Prairie vanmiddag waren we in De Hotsprings in Miette, daar komt water uit de Spring van vierenvijftig graden wat wordt afgekoeld tot veertig graden en zo wordt gebruikt in twee buitenbaden. Er zijn ook nog twee ijskoude baden. Het ligt prachtig op een berg, helaas vandaag slecht zicht op de berg bewolkt een een beetje nevel verder heerlijk gerelaxt. Toen totaal ontspannen ff beetje kilometers gemaakt. Kleine vierhonderd om kwart over negen op de camping aangekomen, zelf in gecheckt ff iets gekookt en nu aan het bloggen een camping met werkende WIFI dus, morgen reizen we verder upnorth.

• 19 Mei 2019 - 09:15

Els:

Wat een leuk verslag weer! En beren gezien, gelukkig niet op de weg :)
    Leuk om naderhand nog eens af te spreken met deze mensen, weer een reden om naar Limburg te gaan.
    Wat een prachtig land is het toch, en wat jullie zien is nog maar een fractie.
    Ga zo door!!!

• 19 Mei 2019 - 16:50

Marianne:

Nou nou wat een toevalligheden weer op vakantie. Leuk hoor. Jullie komen elkaar vast nog wel weer tegen of spreken iets af in Nederland. Goed dat je de muts en de handschoenen mee had zo te zien met die sneeuw. O te horen moet je zelfs uitkijken voor de beren? Hier heb ik kikkers gezien en gehoord( het favoriete dier van Hanneke), veel ooievaars ook op een nest en in de weilanden. Ook leuk. Maar lang niet o bijzonder als wat jullie allemaal doen en zien. Geniet nog maar een tijdje.